NMMK-fødselsdagstræf i nye rammer

(2026.05.29)

Midtjyllandsgruppen har besluttet at forsøge sig med en erstatning for det traditionsrige fødselsdagstræf, der nu ikke længere afholdes hos Harry og Kirsten i Vedtofte på Fyn.

Vi håber at kunne fastholde de fleste ting fra Vedtofte, men samtidig få etableret nogle rammer, der kan holde i mange år. Derfor bliver fødselsdagstræffet afholdt den anden weekend i september (11-13 september) på Askehøj Camping ved Silkeborg:

Askehøj Camping
Askehøjvej 18
8600 Silkeborg, Danmark
Mobil: (+45) 2498 0722
Mail: info@askehoj.dk 
www.askehoj.dk

Sommertræffet i 2022 blev afholdt på Askehøj Camping, og derfor kender vi stedet og ved, at campingpladsen meget gerne vil have os på besøg. Campingpladsen tager sig af alle tilmeldingerne, så hvis du vil med, skal du selv sørge for tilmelding direkte hos Askehøj Camping via ovenstående kontaktoplysninger. Hytterne er reserveret til os indtil 1. september. Tilmeldingsfristen er derfor også 1. september 2026.

Priserne for en overnatning inklusiv strøm er:

Almindelig camping: 250,-
Budgethytte uden toilet: 500,-
Standard hytte med toilet: 570,-
Luksushytte med bad og toilet: 800,-

Budgethytte

Campingpladsen vil sørge for, at der kan købes rundstykker, lidt pålæg og ost m.v. i deres lille butik, da der er lidt langt til indkøbsmulighederne. Vi håber også at kunne tilbyde morgenkaffe med rundstykke søndag morgen for en beskeden merbetaling.

Vi har lejet deres store sal, hvor vi alle kan være til lørdag aftens festmiddag, og de vil servere fadøl for 25,- pr styk. I skal selv medbringe service. Maden på sommertræffet i 2022 blev rost af flere, så vi har booket den samme gut til at levere maden denne gang. Bliver der nok tilmeldinger, vil menuen bestå af helstegt pattegris med tilbehør, som vi er vant til. Men det bliver godt uanset deltagerantal! Prisen for maden (og diverse grillkul, leje af sal osv.) giver et forventet deltagergebyr på 250,-/person. Dette gebyr betales ved indtjekning hos Midtjyllandsgruppen fredag aften eller ved lejlighed. Kommer der rigtig mange, bliver gebyret mindre, da vi er flere til at dele udgifterne.

Vi arrangerer en køretur i området lørdag formiddag, og vi har fået lovning på lidt musik ved vores trofaste Morris-band, så der er lagt op til en traditionel fødselsdagsfejring – kun rammerne er nye. Og bliver det en succes, vil vi gentage det i forhåbentlig mange år frem. Vi håber, du har lyst til at deltage og bakke arrangementet op.

Mvh

Midtjyllandsgruppen (Mette, Claus, Skipper, Dorthe og Simon)